Categorie

donderdag 18 augustus 2016

Nu ook wintereditie van Bridgestone DriveGuard

Na de zomerband DriveGuard RFT heeft Bridgestone ok de DriveGuard Winter RFT op de markt gebracht. De band is beschikbaar in tien populaire maten en beschikt standaard over runflat. Om de band te kunnen monteren dient de auto te zijn voorzien van TPMS (systeem waarbij de luchtdruk in de banden gemeten wordt).

Een winterband met runflat: nodig of niet?

Banden met de technologie runflat komen we al langer tegen. De meeste merken hebben in enkele sportieve maten banden waarmee met een lekke band met aangepaste snelheid kan worden doorgereden. Bridgestone introduceerde onlangs een nieuw model dat standaard in iedere maat was voorzien van runflat. Nu is er dus ook een winterversie, de DriveGuard Winter RFT.



Is het nou handig om een winterband met runflat te hebben? Dat is het zeker. Er zijn in ieder geval drie belangrijk voordelen:

  • mobiliteit
  • veiligheid
  • grip

Een lekke band komt nooit goed uit en is altijd vervelend, zeker als je onderweg bent. Met een runflat-band kun je ongeveer 80 kilometer met maximaal 80 km/u doorrijden en zo thuiskomen of zonder problemen naar een garage rijden. Je blijft dus mobiel en doordat de DriveGuard Winter bij een lek niet of nauwelijks vervormt, voorzien is van hittebestendige polyester karkaslagen en het geavanceerde koelvinnenontwerp, blijft de veiligheid gewaarborgd.

De grip op ijs en sneeuw is natuurlijk belangrijk voor een winterband. Bij testen in het testcentrum van Bridgestone Europa in Zweden heeft deze winterband met 3D lamellen en schuine groeven indrukwekkende resultaten laten zien op bevroren wegdek met een korte remweg en goede tractie. Ook biedt de DriveGuard Winter uitstekende grip op nat wegdek.

Bijkomend voordeel voor een winterband met runflat is tevens dat je niet in winterse omstandigheden op een onhandige plek een band hoeft te verwisselen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten